I. Caro- Holčička, která nechtěla vyrůst

Tuto knihu jsem si půjčila v knihovně krátce po tom, co byla vydána. Už je to tedy delší dobu, co jsem ji četla, ale stále to ve mně budí pocit k zamyšlení a celkově kniha změnila můj pohled na mentální anorexii.

Anotace: Její fotky obletěly celý svět, aby pomohly v boji s mentální anorexií. Isabelle Caro - modelka trpící touto nemocí pózovala na šokujících fotografiích Oliviera Toscaniho. Rozhodla se světu ukázat své tělo. Vyhublé až na kost, nahé… Její odvaha odhalit se rozdělila svět. Někteří ji i celou kampaň proti poruše příjmu potravy ocenili, jiní fotografie šmahem odsoudili a kampaň označili za příliš krutou. Nakonec se rozhodla svůj příběh sepsat. Příběh, kam až tato nemoc může zajít. Dva roky po jejím vydání modelka Isabelle Caro svůj boj prohrála. Zemřela ve věku 28 let.

Musím uznat, že tahle knížka mě vážně dost překvapila. Čekala jsem další příběh, kde holka chtěla být hubená a tak přestala jíst a už to jelo. Tohle je ovšem jiné, protože na vině byla hlavně její matka. Zkrátka nechtěla přijít o svou malou dcerku. Její příběh je strhující a nutí Vás číst dál a dál. Časem jsem ani nemohla uvěřit, že se tohle vážně stalo. Že někdo byl schopný žít o dvou čtverečcích čokolády a pěti cornflacích denně. Matka ji dennodenně vážila a měřila, nepouštěla ji ven, protože věřila, že děti na vzduchu rostou. Samozřejmě ani její kariéra modelky ji ve zotavení moc nepomohla. Při výšce 165 cm vážila 31kg. Modelka bohužel nemoci podlehla, i když se její stav zlepšoval.

Myslím si, že tuto knihu by si měla každá slečna přečíst povinně, protože je to vážně silný příběh, který možná hodně slečen odradí od drastického hubnutí.

4 komentáře:

  1. Wow... tyhle příběhy jsou smutné, ale zároveň tak nějak fascinující. Určitě se po knize podívám, děkuji za tip...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to vážně zajímavá knížka a hlavně ona byla zajímavá. Určitě si to přečti :)

      Vymazat
  2. Tak tu bych si ráda přečetla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měli by jí mít snad ve všech knihovnách, když ji mají i v té naši malinké. :)

      Vymazat