ParaZOO Vlašim

Co si představíte pod pojmem paraZOO? Mně se okamžitě vybaví spousta handicapovaných zvířat. A opravdu tomu tak je. Já jsem měla možnost se tam podívat a nelituji. Hodně Vás to přinutí, se zamyslet nad tím, jak člověk narušuje přírodu a způsobuje tím zvířatům velké zlo.
Po úmorné dvouhodinnové cestě autobusem jsme dojeli do ParaZOO ve Vlašimi. Nejedná se vlastně jen o paraZOO, ale také o EKO centrum včetně BIO obchůdku. Já osobně jsem byla z výletu naprosto nadšená a proto se s Vámi chci podělit o pár fotek, které se mi podařilo vyfotit( jsou přes mříže a nic moc :(), ale také tu zveřejním i pár fotek, z webu paraZOO, jelikož stojí za podívání.


Bohužel tato povedená momentka se rozmazala:(




A proč se nad těmito fotkami zamýšlet? Už jen z důvodů, proč zvířata v paraZOO jsou. Donutilo mě to přemýšlet nad tím, jak moc člověk zvířatům škodí a většinou si to ani neuvědomuje. Jsem ráda, že jsem jedna z těch, která se snaží pro zvířata něco dělat. Už jen proto, že více jak polovinu zraněných zvířat se nepodaří zachránit. A to jen pro to, že většinu lidí následky jejich činů nezajímají.
Pro představu např. rysa srazilo auto, veverka si zranila zadní nohy, když dřevorubci pokáceli její strom. Krkavce(fotku bohužel nemám) někdo ukradl z hnízda a ochočil ho, což je sice úžasné, jelikož umí mluvit, ale do smrti bude žít v zajetí. To samé vydra.




Vím, že Vás možná tyto typy článků moc nezajímají, ale věřím, že se najde někdo, koho zaujmou a popřemýšlí nad nimi. V EKO obchůdku jsem si koupila dvě konopná mýdla, která jsem dlouho sháněla. Bohužel nemám fotky, jelikož jsem se domů dostala až po tmě. Tak příště. :)

6 komentářů:

  1. Nádherné fotky. :-) V ParaZOO jsem také byla a musím říct, že ty zvířata se tam mají opravdu dobře.. kolikrát lépe než v přírodě. Prý to budou postupně rozšiřovat (vše záleží na penězícj, co si budeme povídat), aby jim co nejlépe nahradili přirozený domov - větší výběhy, přirozená flóra a víc kusů jejich druhu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je jedine dobre, me se tam take moc libilo a i kdyz to mam dost z ruky, urcite se tam chci jeste podivat. :-) skoda jen, ze zvirata jsou odkazana na penize.

      Vymazat
  2. Nebyla jsem tam a uprimne jsem o ni ani neslysela, ale je to rozhodne spravna vec. Na ublizovani zvirat jsem hakliva, takovym lidem bych sekala ruce. Tenhle tyden jsem cetla, ze pobliz nekdo srazil srnku, u zastavky a lidi jen chodili kolem a ani nezavolali mestaky, aby ji aspon zkratili trapeni, jsou to ho*ada.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Správná věc to tedy je :) Já jsem taky hodně háklivá a mrzí mě, že takových center není více. U nás v okolí nic takového není, já bych to hodně uvítala a chodila bych tam pořád. Jsem takový fanatik co se zvířat týče. Já kdybych autem srazila srnku tak do toho už snad nikdy nevlezu.
      Děkuji za komentář. :)

      Vymazat
  3. Zvířátka mě vždycky chytnou za ♥ :) Krásné fotky Leni, vůbec jsem o existenci paraZOO nevěděla! Moc se mi líbí jejich záměr, čím víc se o podobných věcech bude vědět a mluvit, tím je větší šance, že i lidi budou o těchto věcech přemýšlet :) Je moc hezké vidět, že zvířátka, která by normálně nepřežila, se můžou mít dobře aspoň takhle ♥
    TWF Kami*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za komentář :) Jsem ráda, že jsem ti ukázala něco nového:) Jejich záměr je parádní, až dostuduji, klidně bych podnikla něco podobného, jen někde sehnat ty finance. Musí to být obrovská dřina se o ta zvířátka starat, kort s malým přísunem peněz.
      Mají se tam doopravdy parádně. Krkavec Bob, kterého tam mají umí dokonce mluvit a vydávat nejrůznější zvuky. :) ♥

      Vymazat