O. Neff- Čtvrtý den až na věky



Když jsem vešla do knihovny, jako vždy jsem si začala prohlížet polici s novými knihami. Letmo jsem projela názvy a obaly. Až jsem narazila na zajímavý název "Čtvrtý den až na věky". Je tomu už pět let, co jsem na tuto knihu poprvé sáhla. Proč si to pamatuji? S jistotou mohu říct, že to byla má první sci-fi kniha, kterou jsem přečetla a také kterou jsem si zapamatovala. Včetně data vydání nového obalu. Od té doby vyhledávám sci-fi a fantasy knihy celmi často.

Něco málo si o ní můžete přečíst ZDE.
A ještě více ZDE. Bohužel na wikipedii nic není.

Napřed mě trochu zklamalo, že se jedná o sbírku jedenácti povídek, ale nakonec jsem byla moc ráda. Se sci-fi jsem měla tu čest poprvé a byla jsem si jistá, že žádné dlouhé a komplikované romány nezvládnu. Každá povídka měla svůj vlastní smyšlený svět, ve kterém se děj odehrával.
Kniha mě dostala hned první povídkou. Ovšem nejvíce mi utkvěly v paměti asi tři povídky. Až dnes jsem si znovu dohledala jejich názvy, ale děj si pořád pamatuji.

Tvář (!) člověka (?) je o kyborgovi s mozkem jakéhosi Thomase Lodovice, který zatouží po lidském životě tak moc, že ukradne lidskou tvář a rozhodne se najít doktora, který mu ji přišije. Bohužel ne vše dopadne tak, jak předpokládal.
Jitro pro strašnou radost pojednává o mezidruhovém vztahu mezi člověkem a guzmánskou(mimozemskou) rasou. V tomto alternativním světe jsou ovšem tyto vztahy trestané smrtí. Trochu jiná, ale pořád ta samá, romantika.
Čtvrtý den až na věky je titulní povídka. Hlavním hrdinou je zde muž,matematik, který každý čtvrtý den očekává útok ozbrojenců na svůj dům. Myslí si, že mu chtějí ukrást jeho rovnici, odhalující tajemství času. V předvečer si připraví zbraně, pasti a podobně. Útok ale nikdy nepřijde. Tedy vlastně ano, ale po jeho konci po něm není ani památky. I přes to se muž každý třetí den chystá a každý čtvrtý den očekává útok. Závěrečný útok je ovšem jiný.

Knihu můžu vřele doporučit úplně každému. Povídky jsou vtipné, napínavé ba i hororové.
Časem se tu objeví i další Neffovy knihy.

2 komentáře:

  1. To vypadá zajímavě Leni :) Ve sci-fi knížkách mám celkem mezery - četla jsem asi jen Pratchetta a Tolkiena :)
    TWF Kami*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Kamčo za komentáře, moc mě těší :) Já mám taky mezery, čtu prostě to co se mi líbí a zaujme mě na první pohled. :)

      Vymazat